سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قورباغه و گنج

قورباغه و گنج

قورباغه و گنج

کتاب «قورباغه و گنج» داستانی است درباره گنج‌های واقعی زندگی‌مان؛ چیزهای ارزشمندی که در زندگی داریم ولی گاهی فراموش‌شان می‌کنیم.

قورباغه به همراه دوستش خرس عروسکی گودال عمیقی را به امید یافتن گنج می‌کنند. اما در گودال گیر می‌افتند و ناچار می‌شوند شب را تا صبح در گودال بگذرانند. درون گودال، قورباغه و خرس کوچولو به چیزهای مهم و دوست‌داشتنی زندگی‌شان فکر می‌کنند و دل‌شان برای دوستان‌شان، خانه و تخت‌خواب گرم و نرم‌شان و دیگر گنج‌های پنهان زندگی‌شان تنگ می‌شود. با این وجود قورباغه پس از نجات همچنان احساس سرخوردگی و ناامیدی می‌کند. چون فکر می‌کند که کار بی‌فایده‌ و بی‌نتیجه‌ای انجام داده ‌است. اما موش صحرایی دانا، به او نشان می‌دهد که گنج را می‌توان در چیزها و جاهایی یافت که انتظارش را نداریم.

کودکان در این داستان همراه با قورباغه و خرس کوچولو در مسیر یافتن گنج، با سختی، ناامیدی و ترس روبه‌رو می‌شوند و درمی‌یابند که یافتن گنج واقعی، هیجان‌انگیز و درعین حال مخاطره‌آمیز است. در راه یافتن گنج، آن‌ها گنج‌های پنهان زیادی را کشف می‌کنند که مهمترین‌ آن‌ها دوستی است. در پایان داستان قورباغه یکی دیگر از گنج‎های درونی وجودش را به ما نشان می‌دهد و آن گذشت و بخشش است. قورباغه می‌خواهد به قولی که به دوستش داده عمل کند، بنابراین سنگ را به او می‌دهد، سنگی ساده، اما درخشان، که نمادی از همه‌ی گنج‌ها و ارزش‌های زندگی است.

کتاب «قورباغه می ترسد» برای بلندخوانی و اجرای نمایش مناسب است.

درباره نویسنده و تصویرگر کتاب «قورباغه و گنج»

ماکس فلت‌ هاوس (1923- 2005) تصویرگر شناخته‌شده هلندی در یک دوره زمانی 25ساله، 12 داستان درباره قورباغه و دوستان‌اش نوشته و تصویرگری کرده است. به گفته‌ی منتقدان، قورباغه شاهکاری از سادگی گرافیکی است. ماکس فلت‌هاوس در سال 2004 برای مجموعه آثارش جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن را از آن خود کرد. جایزه هانس کریستین اندرسن به منظور بالا بردن سطح ادبی و هنری کتاب‌های کودکان هر دو سال یک بار، از سوی دفتربین المللی کتاب برای نسل جوان به مجموعه آثار یک نویسنده و یک تصویرگر که سهم ماندگاری در ادبیات کودکان جهان داشته اهدا می‌شود.

داستان‌های او که درباره تجربه‌های کودکی و ارزش‌های زندگی برای کودکان سه سال به بالاست، به بیش از 40 زبان در جهان منتشر شده است. در ایران هم موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان کتاب‌های «قورباغه دوست پیدا می کند»، «قورباغه و گنج»، «قورباغه می‌ترسد»، «قورباغه و غریبه» و «قورباغه و آواز پرنده» را با خرید حق کپی رایت منتشر کرده است.

 

شناسنامه کتاب:
ناشر
مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان
نویسنده
  Max Velthuijs,   ماکس فلت هاوس
برگردان
  • سارا یوسف‌پور
تصویرگر
  •   Max Velthuijs
  •   ماکس فلت هاوس
فهرست کتاب های ماه
فهرست کتاب های ماه: اسفند 96
پدیدآورندگان
  •   ماکس فلت هاوس
  •   سارا یوسف‌پور
سال نشر
  1396

کتاب قورباغه و گنج